Nyheter
Forbedring av egenutviklet dekkdesignteknologi
18. juli 2024
Toyo Tire Corporation har tatt i bruk et 7. generasjons datasystem med høy ytelse *1 (HPC) for sin egenutviklede høypresisjonsdekkdesignplattform «T-MODE», og har dermed etablert en produktutviklingsplattform for rask utvikling av dekk med høyere ytelse.
*1) Produsert av Hewlett Packard Enterprise
Toyo Tires har gjort superdatamaskiner til en sentral ressurs i dekkproduksjonen, og har kontinuerlig oppgradert spesifikasjonene siden de ble introdusert for 40 år siden. Toyo Tires utvikler også programvaren som brukes til dekkstrukturanalyse, og simulerer både dekkstruktur og kjøretøyets oppførsel for å optimalisere produktene på en mer vitenskapelig måte for å møte etterspørselen i markedet. I 2019 innlemmet Toyo Tires designstøtteteknologi ved hjelp av AI-teknologi i konvensjonell teknologi for dekkdesign ved hjelp av CAE*2 , og utviklet den til den nye «T-MODE».
*2) Dataassistert ingeniørarbeid.
For tiden er teknologiske innovasjoner knyttet til neste generasjons mobilitet, som utbredt bruk av elbiler, autonom kjøreteknologi og SDV*3-strategier, på vei mot en sosial implementeringsfase. Dekk til hvert enkelt kjøretøy må raskt kunne realisere ytelsen og funksjonene som støtter denne utviklingen, og i fremtiden vil enda høyere presisjon og hastighet i utformingen være avgjørende.
*3) Programvaredefinert kjøretøy. Et kjøretøy med mobilitetsfunksjoner som kan oppdateres ved å oppdatere programvaren.
Toyo Tires har utnyttet innføringen av det nyeste HPC-systemet til å optimalisere den nåværende T-MODE-programvaren ytterligere, noe som har redusert beregningstiden som kreves av konstruktørene til under halvparten av hva den tidligere tok. Toyo Tires har utnyttet innføringen av det nyeste HPC-systemet til å optimalisere den nåværende T-MODE-programvaren ytterligere, noe som har redusert beregningstiden som kreves av konstruktørene til under halvparten av hva den tidligere tok.
Ved å øke antallet storskalasimuleringer dramatisk, for eksempel av aerodynamikk og materialegenskaper, forventes det at produkter med utmerket rullemotstand og slitestyrke, som er viktige ytelseskrav for elbildekk, snart vil kunne realiseres. I utviklingen av dekket Open Country A/T III EV med stor diameter for EV-pickuper og SUV-er, som allerede har vært i salg på det nordamerikanske markedet siden februar i år, har T-MODE lagt stor vekt på å utvikle hver enkelt ytelse som kreves for å oppnå dette.
I tråd med den raske utviklingen av digital teknologi som innlemmes i bilindustriens utviklingsprosess, vil Toyo Tires fortsette å arbeide for å forbedre presisjonen i dekkdesign og -utvikling, forkorte utviklingstidene og videreutvikle simuleringsteknologien, noe som vil føre til etableringen av et avansert CAE-økosystem.
nye Outlander PHEV på Open Country-dekk
Toyo Tires valgt til Mitsubishis flaggskipmodell
Vinner SCORE Trophy Truck Championship 2. år på rad
Alan Ampudia tar tittelen i 2024
Pallplassering i NLS-mesterskapet
2024 NLS-mesterskapets vinnere tar 2. plass
Seier i Legends-klassen i Baja1000 2024
71 år gamle Gustavo Vildosola Sr ble nummer tre sa
Open Country-dekk konkurrerer i Baja 1000
SCORE Desert World Championship avgjørelsen
Verdenspremierer på SEMA 2024
26 konseptbiler avduket på Toyo Tires Treadpass
Mesterskapet i SP10-klassen avgjøres tidlig under NLS 2024
Mesterskap i SP10-klassen på NLS 2024 avgjort
Seieren i NLS 2024-klassen står på spill
SP10-tittelen kan bli avgjort denne helgen.
Seier på Rallye Maroc
Seier i Stock-klassen og Open Auto Class for teame