Nyheter
Forkortet løp hindrer lagets mulighet til pallplass
3. juni 2024
Etter det korteste 24-timersløpet i historien endte Toyo Tires med Ring Racing på 5. og 6. plass i SP10-klassen.
De to Toyota GR Supra GT4 Evo-bilene var utstyrt med Toyo Tires nyeste Proxes Slick-dekk som er utviklet på Nürburgring. På grunn av at det var varslet regn like etter løpsstart, måtte det legges nye planer for førere og taktikk på morgenmøtet, ettersom Proxes-våtdekkene har vært mindre testet på grunn av få regnværsracer i Nürburgring Langstrecken-serien.
De to Toyota-bilene hadde kvalifisert seg til 6. og 11. plass i et felt på 15 biler i sin klasse. Ledende bil, #170, lå på P6, mens bil #171 lå på P11. Begge bilene startet i regnværet. Mekaniske problemer førte til at bil #170 måtte i depot i rundt 30 minutter, og bilen gled ned til P9 og ble forbikjørt av den andre bilen, #171, som hadde klatret til P8 fra sin startposisjon P11.
Etter reparasjonene satte bil nummer 170 opp et forrykende tempo og klatret tilbake til 6. plass, like bak den andre bilen, nummer 171, som lå på 5. plass, før løpet ble avblåst klokken 23.23 på grunn av den tette tåken som hadde senket seg over banen. Tåken var så tett at arrangørene informerte om at løpet var innstilt til minst kl. 08.00 neste morgen.
Neste morgen kom, og tåken lå fremdeles tett. Løpslederen åpnet pitlane kl. 09.30, og startfeltet ble dannet, men teamene måtte vente lenge. Kunngjøringer om starten ble stadig utsatt ettersom været ikke ble bedre. Til slutt, fire timer etter at pit lane åpnet, klokka 1.30 på ettermiddagen, startet løpet på nytt, med 5 formasjonsrunder bak sikkerhetsbilen. På slutten av dette kunngjorde løpsledelsen at løpet ville bli avsluttet og at det ikke ville bli kjørt flere løp. Klokken 15.05, før det hadde gått 24 timer, var det korteste 24-timersløpet på Nürburgring noensinne over, og P5- og P6-plasseringene til de to Toyota GR Supra GTs Evo-bilene var sikret. Teamet satt igjen og undret seg over hva som kunne ha vært.
Bilene er tilbake på Nürburgring om tre uker for den tredje runden av Nürburgring Langstrecken-Serie, 69. ADAC Westfalenfahrt, og da håper de på bedre racingvær.
nye Outlander PHEV på Open Country-dekk
Toyo Tires valgt til Mitsubishis flaggskipmodell
Vinner SCORE Trophy Truck Championship 2. år på rad
Alan Ampudia tar tittelen i 2024
Pallplassering i NLS-mesterskapet
2024 NLS-mesterskapets vinnere tar 2. plass
Seier i Legends-klassen i Baja1000 2024
71 år gamle Gustavo Vildosola Sr ble nummer tre sa
Open Country-dekk konkurrerer i Baja 1000
SCORE Desert World Championship avgjørelsen
Verdenspremierer på SEMA 2024
26 konseptbiler avduket på Toyo Tires Treadpass
Mesterskapet i SP10-klassen avgjøres tidlig under NLS 2024
Mesterskap i SP10-klassen på NLS 2024 avgjort
Seieren i NLS 2024-klassen står på spill
SP10-tittelen kan bli avgjort denne helgen.
Seier på Rallye Maroc
Seier i Stock-klassen og Open Auto Class for teame